De vlucht en aankomst in Dhaka - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Nadine Blanken - WaarBenJij.nu De vlucht en aankomst in Dhaka - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Nadine Blanken - WaarBenJij.nu

De vlucht en aankomst in Dhaka

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

13 Februari 2018 | Bangladesh, Dhaka

Na een maand aan voorbereidingen (cursussen, trainingen, online discussies, groepsopdrachten, testen, een dental check, vaccinaties, medische keuring en op de valreep mijn visumaanvraag) was ik dus 'cleared to start'! Yay! Nu begrijp ik waarom ze (VSO) minimaal 3 maanden aan voorbereiding adviseren. Wat leefde ik een chaos. Misschien mede vanwege het feit dat ik ook had bedacht om op diezelfde dag, dat alles op z'n plek viel, te verhuizen. Uiteindelijk is dat prima gegaan afscheid genomen van het bruisende Amsterdam. Ik presteer écht het beste onder druk. Nu wel bewezen.

Daar gaat ze dan.. 5 maanden Bangladesh. Met nog vrij weinig besef stond ik daar op Schiphol. Een koffer (25,6 kg schoon aan de haak, viel me nog mee!) en een backback als handbagage, klaar om te gaan. Afscheid van ons mam en Dieuwertje genomen, Mac erin en gaan.
Nou, de eerste vlucht naar Londen was peanuts. Tweede naar Doha was redelijk. Weinig geslapen maar prima gegeten (penne met pesto, broodje met boter en een kleine KitKat). Kon helaas niet heel chill slapen want ik zat tussen 2 mensen in. De vlucht naar Dhaka heb ik meer geslapen, was halfvol dus ben ergens anders gaan zitten (bij het raam, 2 stoelen voor mezelf) en heb prima kunnen slapen! Half wat films gekeken en een ontbijtje op (appel en een croissant). Dan tel je 5 uur bij de tijd op en ben je ineens aan het eind van de middag geland in Dhaka. Totale duur van de reis; Londen (1,25 uur), Doha (6,75 uur), Dhaka (5 uur) overstappen (3 uur in totaal) met tijdreizen erbij kwam ik om 16.30 uur aan. (De bijgevoegde foto is net voor de landing in Dhaka, zo ziet dichtbevolkt er dus uit..)

Toen ik vrij vlot door de immigration was moest ik m'n koffer nog van de band plukken wat ook heul snel ging; dat blauwe beest (thanks randstad) is uit duizenden snel te herkennen!
Het wachten was op Aino (Japan) en Regina (Indonesië), 2 erg leuke meiden welke allebei, net als ik, naar de divisie Rangpur gaan. Aino gaat hetzelfde doen als ik, maar voor een andere partner (SKS Foundation) en Regina gaat zich bezighouden met sexual and reproductive health (RDRS).
Wat ik precies ga doen is; Corporate Female and Youth Entrepreneur Advisor, voor MJSKS. Leg ik later uit!

De avond brak aan en we werden bij het hotel afgezet door onze privé chauffeur van VSO. In het hotel een mixed fried rice met gefrituurde kip gegeten en daarna richting kamer gegaan. Op m'n gemak m'n 10 liter aan douche en verzorgingsproducten veilig gesteld ;) Vriendenboekje gelezen :) Wat aangerommeld (die koffer was toch niet heel praktisch ingepakt), gebeld met het thuisfront, een tijdschrift erbij gepakt en uiteindelijk gaan slapen.

Wat betreft dat besef; dat is er nog steeds niet echt. Denk omdat ik nog niet helemaal gesetteld ben en uit mijn koffer leef. Volgende week maandag vliegen we naar Rangpur en word ik bij mijn appartement (half uurtje rijden van het vliegveld) afgezet. Dan zal het besef ook komen denk ik.

Tot zo ver deze korte update, een samenvatting van dag 1 en 2 komt er aan, maar, ik word nu opgehaald om te gaan shoppen (iets met lokale kledij en minder opvallen uh-huh). En ja mensen, 'prioriteiten stellen' is my middle name (of was dat 'shoppen'..?).

Baai!!

  • 13 Februari 2018 - 13:00

    Marion Kiewik:

    Fijn dat je je blog bent gestart, kan ik ook langs die route meegenieten.
    Mooie foto, die met dat bestek. Gaat nog wel anders worden, haha.
    Veel succes en plezier!

  • 13 Februari 2018 - 13:26

    Nathalie Wolf:

    Leuk om te lezen Nadine, succes en have fun!

  • 13 Februari 2018 - 14:13

    Laura Assen:

    Super leuk dat je je avonturen bijhoudt in een blog!!
    Heulll veel plezier en succes!

    Keep us posted!

    Xx

  • 13 Februari 2018 - 14:45

    Tante Marijke.:

    Hole Nadine,
    heel veel plezier en success geniet ervan
    lieve groet van ons ,en wij volgen je een beetje .


    groejes xxx

  • 13 Februari 2018 - 16:03

    Corry:

    Leuk dat we jouw belevenissen kunnen volgen. Veel succes,

  • 13 Februari 2018 - 16:37

    Bianca En Co...:

    Wat leuk om te lezen.heel veel plezier en we zullen je
    Volgen.Enjoy

  • 13 Februari 2018 - 16:57

    Suuus:

    <3

  • 13 Februari 2018 - 17:30

    Inge(borg) ;-) :

    Hey muppet,
    Wat leuk om je vanaf hier ook te kunnen volgen. Scheelt je een hoop gewhapp! Net jullie mam nog even gesproken. Die vindt het heerlijk rustig! Whaha, nee hoor, gaat goed met haar. (Besef dat ze nu ECHT rust krijgt moet nog komen denk ik!)

  • 13 Februari 2018 - 17:37

    Bregje :

    Leuk om te lezen Nadine, veel plezier en succes! Tot horens!

  • 13 Februari 2018 - 19:04

    Maurice:

    Ola!

    Heel veel plezier topper! Geniet van je tijd daar!
    Je aanwezigheid, wat dus eigenlijk gewoon gezelligheid is, wordt nu al gemist!

    Toedels!

  • 13 Februari 2018 - 20:34

    Fokelien:

    Ha Nadine!

    Leuk je beeldende manier van schrijven:-) Ik ga me aanmelden voor je reisverhalen en veel plezier daar en succes met het shoppen!

    Groetjes Fokelien

  • 13 Februari 2018 - 21:59

    Nina:

    He moppie,
    Meteen aangemeld natuurlijk.
    Wat een plan dit ineens joh.
    Zo weinig spreken wij elkaar dus.
    Dat we Facebook nodig hebben om te weten dat je 5 maanden naar Bangladesh gaat.
    Ik vind het fantastisch meis. Hier ga je zo rijk van worden in je hoofd en hart.
    Doe je ding. Met overgave. En hoor graag al je verhalen als je terug bent!
    Take care, X Nina

  • 14 Februari 2018 - 01:09

    Anouk :

    Hi!
    Laatst was het nog een plan en nu is het gewoon echt! Gaaf! Mooie tijd gewenst, ik volg je avontuur!
    X

  • 15 Februari 2018 - 05:30

    Nadine Den Blanken:

    Kei lief allemaal! Merci, keep u posted. En hou mij ook even op de hoogte van alle gebeurtenissen in NL! Bye, X

  • 16 Februari 2018 - 15:09

    Patricia:

    Ik smul van deze verhalen!!!!

    Kusjes Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Vrijwilliger in Bangladesh

Actief sinds 13 Feb. 2018
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 12595

Voorgaande reizen:

10 Februari 2018 - 06 Juli 2018

5 maanden in Bangladesh

Landen bezocht: