De avond dat ik op kakkerlakkenjacht moest.. - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Nadine Blanken - WaarBenJij.nu De avond dat ik op kakkerlakkenjacht moest.. - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Nadine Blanken - WaarBenJij.nu

De avond dat ik op kakkerlakkenjacht moest..

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

15 Februari 2018 | Bangladesh, Dhaka

De avond dat ik op kakkerlakkenjacht moest..

Vandaag was de 3e dag van onze interne training. Nu kunnen we lopend naar het werk (30 min lopen), door alle chaos heen. Kei leuk! (Ja serieus leuk, je ziet veel en bent gezond bezig) Weer 2 presentaties gehad en hebben we onszelf vermaakt met het lezen van documenten, schrijven van onze blog en voornamelijk anderen van het werk gehouden zodat zij ons konden vertellen wat ze doen. Lunch was weer fantastisch en aan het eind van de dag was er koek en chips omdat er een afscheid was van een van de collega's. Na het dankwoord werden cadeautjes overhandigd en sloten we om 16.45 uur de deur achter ons.
Ik voel me steeds meer gewend en heb m'n draai al wel gevonden. Straten komen me bekend voor, ik weet waar de belangrijke winkels zitten, ja, ik red me wel.

We hebben overigens een couchsurfer: Variety, een Engelse meid, werkt ook voor VSO in Rangpur, maar is op doorreis voor een week vakantie in Sri Lanka. Ze blijft dus een nachtje slapen en gaat morgen door. Variety wilde graag naar een drogist en boodschappen doen, Regina en ik wilden er ook op uit en Aino was nog steeds niet topfit dus bleef thuis. Nu hebben we maar 2 sleutels van het appartement. Variety nam er een mee en Regina en ik. Gezien Aino veel op haar kamer zou zijn en zeker niet van plan was alleen naar buiten te gaan; hebben we de deur op slot gedraaid. Aino veilig, Variety een sleutel en Regina en ik.

In de avond gingen Regina en ik op zoek naar een sjaal (we hebben wel wat sjaals meegenomen, maar een luchtigere versie hiervan is hier geen overbodige luxe) en we wilden graag iets lokaals eten. Romena (HR van VSO) adviseerde ons een markt (Banani market) en restaurant (Star Kebab) waar we heen konden. Makkelijk te vinden ook.
Na een uur over de markt te hebben geslenterd (Mam, voor jouw beeldvorming, dit zag er PRECIES zo uit zoals dat overdekte, oude, smoezelige winkelcentrum/markt in Polen, met die kleine winkeltjes in dat grote gebouw, waar je met de trap omhoog moest) kwamen we om van de honger dus besloten we braaf Romena's raad op te volgen en naar Star Kebab te gaan. We waren immers allebei geslaagd voor sjaals en het was bijna 19.00 uur. Bij Star Kebab aangekomen en na een kwartier de menukaart bestudeerd te hebben hadden we besloten dat we er niet uit gingen komen. Ik was er inmiddels wel achter dat een bepaald aantal tekens achter elkaar 'Mutton' betekende en dat dat een schaap is (lees; ik riep 'behhh' naar de ober terwijl ik de tekens aanwees en waarna hij allicht kapot ging van het lachen en knikte) Als dit de manier was waarop we de gehele menukaart door zouden moeten.. Laat maar! Foto maken van de menukaart; morgen aan Romena vragen wat we moeten bestellen en door naar een Chinees/Koreaans restaurant.
Ondertussen belde Aino me. Ze had pizza besteld (Huh? Pizza? In Dhaka? Hoe dan?) en de bezorger was onderweg maar de deur van het appartement zat op slot.. (weet je nog, wij een sleutel, Variety, Aino veilig binnen.. Dat?) Wij terug naar het appartement, deur open gemaakt en de pizzabezorger (die ook net aankwam) binnengelaten. Aino had haar eten, Regina en ik weer terug naar het restaurant waar we al bijna waren en hebben vervolgens heerlijk gegeten. Gefrituurde kip, met rijst en ei. Restaurant was fancy. Deftig als wat! We hebben genoten. Uiteindelijk bijna 2 uur zitten ouwehoeren (tja als ik eenmaal op dreef ben..).

Om 23.00 uur had ik het wel gehad en ging ik in bed liggen, uiteindelijk kregen we een appje van Aino; PANIEK IN DE TENT. Ze dacht dat ze muizen of insecten in haar kamer had. Haar deur was dicht, dus ze moest uit het bed komen om de deur open te doen. Durfde ze niet. Duurde even maar daar kwam ze. Nu ben ik zelf ook geen held met insecten maar ik wilde best even kijken. GETVERDEMME WAT EEN GROTE BEESTEN!! Het was er niet een, ik zag er zeker 4 + een baby. We gaven een gil waardoor Variety uiteindelijk wakker werd en ook Regina uit haar kamer kwam om poolshoogte te nemen. Oorzaak; Aino heeft ze gevoerd. Niet bewust, maar weet je nog dat ze pizza had besteld? Die heeft ze half op, de rest in de doos bewaard en deze netjes op haar bureau gezet (#pupkemethandvoorhaargezicht #emoticon) Echt. Ja, echt. We hebben 2 big ass koelkasten. Zij legt het op haar bureau. Goed. Die beesten kwamen daar dus voor hun avondeten. Plan: Regina heeft insectenspray. Eerst sprayen, met een bezem al het eten in een vuilniszak schuiven en dit weggooien. Ik kan je vertellen, die spray werkt dus niet hè. Ze worden daar hoogstens een beetje dizzy van maar blijven gewoon leven. We vonden er 3; op hun rug. We hebben ze maar laten liggen en Aino verzekerd dat er verder niets aan de hand was de schoonmaakster het morgen wel op zou lossen. We hadden ze heus goed laten schrikken en cliché als het is; 'ze zijn banger voor jou dan jij voor hen' Hahaha uh-huh.
Dit grapje heeft een uur geduurd, maar ik had het voor geen goud willen missen.

  • 15 Februari 2018 - 10:24

    Tante Jane:

    Getsie! Kakkerlakken zijn hardstikke smerig. Als je etensresten op je gezicht hebt komen ze daar ook eten en knabbelen dan soms aan je lippen of je ogen, die dan eng gaan opzetten. Je bent in de TROPEN. Cleanliness above everything! Koop een bus goedkope haarlak. Als je dat op ze spuit, kunnen ze geen kant meer op. En als je op reis gaat moet je de zolen van je schoenen wassen en ze dan in een plastic zak doen. Anders neem je eitjes mee naar huis. Voor de rest schijn je je goed te vermaken en te genieten. Ga zo door!

  • 15 Februari 2018 - 19:52

    Merel:

    Nadine!!! Wat tof dat je dit avontuur aan gaat en jak, wat een jeuk na het kakkerlakkenverhaal

  • 15 Februari 2018 - 19:54

    Merel:

    Vooral de reactie van tante Jane

  • 16 Februari 2018 - 06:49

    Aino:

    Hi Nadine. I saw nice photos and video on your blog. I had a nice evening last night thanks to you and Regine. So glad to have you and Regine in my ICO. Have a nice weekend!!
    And i have one question. Do you know how i can subscribe your blog? Please let me know!!
    Thank you.
    Sincerely,
    Aino

  • 16 Februari 2018 - 06:52

    Aino:

    Nadine. I saw the photo i filtered. hahaha I could not read in Dutch but i can figure out like "Aino has been filtered the photo" or something?? haha I hope my assumption will be correct. haha And my mother said you are very beautiful in photos! hahahaha

  • 16 Februari 2018 - 16:42

    Elise Harbers:

    He Nadine,
    Wat super leuk en gaaf dat je voor VSO een opdracht doet! Leuk om je verhalen te lezen. Heeel veel plezier en succes!! Groetjes, Elise

  • 16 Februari 2018 - 17:13

    Angelique :

    Ah jakkes!! Geweldig verhaal... Have fun lieve Nadine

  • 16 Februari 2018 - 18:06

    Yvonne:

    Wat een eng verhaal, die kakkerlakken. Hihi Nadine lekker genieten daar, en heel ve el ervaring op doen Xxx

  • 17 Februari 2018 - 09:32

    Lize :

    Wat leuk te lezen Nadine!! Heel veel succes en plezier daar.

  • 19 Februari 2018 - 15:45

    Wim Breugem:

    Wat heerlijk om te lezen Nadine! Het avontuur is echt begonnen!
    Goede reis naar Rangpur!

  • 21 Februari 2018 - 12:48

    Sunny Abuseiris:

    Hi Nadine,

    Kemon Achen?
    Volgens mij wel goed.

    Wat schrijf je heerlijk, ik zie me zo weer door de straten van Dhaka struinen.
    Kakkerlakken, zooo herkenbaar.
    Wacht maar tot je de huntsmanspiders tegen gaat komen. Die zijn niet giftig, niet gevaarlijk, maar wel zo groot als je hand en rennen als een malle.

    Lekker genieten in Dhaka, groeten aan Simon Brown als hij er nog zit.

    Sunny

  • 21 Februari 2018 - 16:55

    Nadine Den Blanken:

    Haha, tante Jane, u bent fantastisch. De haarlak is aan mijn assortiment 'bestrijdingsmiddelen' toegevoegd. 1000 maal merci, ook namens Aino en Regina ;)

    Alle anderen; thanks voor de reacties; vind ik onwijs leuk om te lezen!! Fijn om berichten vanuit het Nederlandse te krijgen <3

    Sunny, op het moment zijn mijn onderhandelskills beter ontwikkeld dan de social ;) Bish takka!! Sorry. Maar hier alles dus goed, inmiddels zit ik net in Rangpur (Taragonj) dus weet niet of ik Simon nog ga zien.. Mocht ik 'm tegen het lijf lopen zal ik de groeten zéker overbrengen!

    Huntsmanspiders.. Helpt haarlak daar ook tegen? Of is het nog steeds beter te denken in het kader van; 'ze zijn banger voor jou dan jij voor hen?' (Dit heb ik mezelf inmiddels ook wijs gemaakt bij alles wat ik tegenkom).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Vrijwilliger in Bangladesh

Actief sinds 13 Feb. 2018
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 12598

Voorgaande reizen:

10 Februari 2018 - 06 Juli 2018

5 maanden in Bangladesh

Landen bezocht: