De hottentottententententoonstelling - Reisverslag uit Rangpur, Bangladesh van Nadine Blanken - WaarBenJij.nu De hottentottententententoonstelling - Reisverslag uit Rangpur, Bangladesh van Nadine Blanken - WaarBenJij.nu

De hottentottententententoonstelling

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

22 Maart 2018 | Bangladesh, Rangpur

Volgens mij heb ik al een vrij goed idee gegeven in wat voor kleding ik hier rondloop. Vaak bedenk ik me dat vrouwen in bijvoorbeeld een burka het wel heel warm moeten hebben in de zomer, af en toe denk ik dan ook; misschien valt het wel reuze mee?! Nou, ik kan je nu vertellen; da’s niet zo. Je gaat KAPOT in zoveel kleding. Man o man, wat heb ik het toch warm. Dan heb ik nog niet eens zó veel kleding aan want de dames die een burka dragen, hebben daar onder nog een compleet pekske aan wat ze thuis dragen. Die kun je na een wandeling dus gewoon uitwringen. Respect.

Overigens draagt hier niet iedere vrouw een burka of hoofddoek, dat is een ‘eigen’ keuze (in ‘overleg’ met manlief). Ik denk dat het hier ongeveer 50-50% is. Op het platteland draagt eigenlijk niemand een burka, soms wel een hoofddoek, maar over het algemeen is een orna (sjaal) los om je hoofd gewikkeld, hier prima. Die orna draag ik ook, maar meestal gewoon om m’n nek geslagen. Wanneer ik op field trip ga hang ik ‘m ook half om m’n hoofd of als ik ’s avonds de deur uit ga omdat ik dan minder snel herkend zal worden als buitenlander zijnde.

Ik heb nu 3 complete pakken (3-piece; een broek (die GIGANTISCH is), gamiss (oversized tuniek) en orna) en wat losse broeken en gamiss verzameld om hier te dragen en wat minder op te vallen. Nou, dat werkt wel. Wennen doet het niet echt, alles is zo groot! Dus wanneer ik thuis werk loop ik lekker in m’n short en hempje en zodra ik de deur uit moet trek ik zo’n pak aan. Ik zal wat foto’s toevoegen voor ’t idee..

  • 22 Maart 2018 - 17:39

    Marion:

    Ik vind het echt heel elegant, hartstikke mooie combi’s ook. Wel warm, ja...
    Zeker wel genieten hè, in Rangpur!

  • 23 Maart 2018 - 22:17

    Suuus:

    Fashion dit! Kunnen eens overwegen om zo Rotterdam in te gaan, hahah <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Vrijwilliger in Bangladesh

Actief sinds 13 Feb. 2018
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 12610

Voorgaande reizen:

10 Februari 2018 - 06 Juli 2018

5 maanden in Bangladesh

Landen bezocht: